torsdag, maj 04, 2006

Gloss-utmanad

Blev läppglansutmanad av Modeamatören. Pinsamhetsfaktorn i antalet gloss jag har blev med ens uppenbar. För att sålla något så har jag hållt mig till de som i vanliga fall ligger i skålen på mitt sminkbord eller finns i väskan jag använder för tillfället (och därmed också används något sånär regelbundet). Det finns en anledning till att LipGloss Bitch valdes som bloggtitel, om det var någon som tvivlade.


Lancôme; Juicy tubes i färgerna Bolole, Lollipop, Vert Sifflant och Simmer. Juicy wear top coat som egentligen ska vara över ett "long lasting" stift, men jag använder det nästan bara för sig.
Juicy tubes är snygga, hållbara och ger riktigt lackade läpparna. Jag är ett stort fan av detta klistriga mästerverk.


Victorias Secret mouth watering lipgloss Pear, Loréal Colour Juice Back Up dancer, Estée Lauder Amber Bronze, MAC Moistly, FACE Nektar Ringblomma.
De tre sista i raden används mycket flitigt.


Sally Hansen Diamond lip treatment, Max Factor Silk gloss Peach Glow och Velvet Raspberry, Loréal Glam shine Strawberry sorbet och Sand crystal, Smashbox Sassy.
Här har vi lite mer täckande, skimriga läppglans. Smashbox är en favorit just nu bland dessa.


Philosophys a few good men muffin, gingerbread och ice cream, Freeze 24/7, DuWop venom gloss lantana och buttercup.
Välanvända just nu allihop.


Hydracolor, Dove, Eyekos Fatbalm Strawberry, Bobbi Brown Peony, Labello, Crazy rumors Brew Ginger Peach, DuWop lip venom.
En radda läppbalsam med en plumper på slutet. Jag håller på och gör ett jämförelsetest mellan Hydracolor och Dove, vinnaren avslöjas imorgon.


Elizabeth Arden eight hour, Sally Hansen lip quad nude, MAC chromeglass Auto de femme, HM Seashell pink, Jelly Pong Pong gloss bonbon Macaroon.

Har ni frågor om nåt specifikt gloss så ger jag gärna ett omdöme i en kommentar. Men det blev lite mycket att ta dem ett och ett.
Ni som inte har hakat på än, får väl ta och göra det nu tycker jag.

31 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gillar starkt din samling =) har en fråga angående något helt annat. Jag har blandhy, men mitt största problem är att jag glänser runt om t-zonen typ alltid. Det är väldigt jobbigt använder dagligen make up stores halvtäckande foundation. Över det matt puder från Shisedo. Har precis köpt sephoras makeup primer, hoppades att den skulle göra underväerk för mitt blänkande men ack nej. Börjar undra om det är mentalt..att ja tänker på d för mkt. Har du något bra tips på en riktigt mattande foundation som håller hela dagen?

8:56 em  
Anonymous Anonym said...

åh va fina! jag har lancômes lollipop men använder inte den så mkt, tycker att den är lite stark. vad tycker du!?

9:25 em  
Anonymous Anonym said...

hej, jag lider, eller framför allt led av ditt problem, min lösning var; tro det eller ej att börja använda en något fetare ansiktskräm. Detta för att inte torka ut ansiktet så att det känner att det måste överproducera talg för att inte bli uttorkat. det tog lång tid innan jag vågade prova det här tipset som jag fick av en kompis och jag rekomenderar dig att våga fortare än mig eftersom att det gav resultat. :)

9:30 em  
Anonymous Anonym said...

vad underbart att ha så många fina lipgloss att välja på som du!
har du tips om det finns något man kan göra för att acne-ärr ska försvinna fortare?

9:34 em  
Anonymous Anonym said...

kkkk

9:35 em  
Anonymous Anonym said...

"Philosophys a few good men muffin, gingerbread och ice cream"
Vart kan man få tag på dom?

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, herregud - den samlingen skulle jag inte tacka nej till : )

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Imponerande samling :)

9:55 em  
Blogger helena said...

klarisma: Du behöver inte täcka över blänket med en massa mattande produkter, i längden förvärrar du problemet tror jag. Kanske ska du testa en annan primer också.
Blänk kan du ta bort med något som kallas "blotting tissues" ett slags läskpapper som trycks mot huden och suger upp det feta. Mkt bättre än att pudra över.

anonym 1: jag älskar min lollipop, har den på mig på profilbilden :)

anonym 3: jag har hört att aloe vera kan funka bra på diverse ärr.
Att peela en gång i veckan för att få bort de döda hudcellerna så att ny frisk hy kan titta fram är också viktigt.

anonym 5: Jag köpte mina på HQhair, www.hqhair.com


Ni hajjar att det blir mkt smidigare för mig att besvara kommentarer om alla anonyma kunde hitta på ett nick :)

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

Härlig samling!
Du har inte tips på gloss/läppstift i den här matta beiga looken? Har synts mycket på Jessica Simpson! Tack!

10:48 em  
Anonymous Anonym said...

hur funkar det att handla fr hqhair, lev.tider, frakt och sånt? :)
dom är uk-baserade så man slipper tull?

nice samling gloss förresten, o trevlig blogg :)

11:48 em  
Anonymous Anonym said...

ojoj - vad mycket fina du har =) min samling framstår som rena pinsamheten ;)

7:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Kan du inte lägga ut lite bilder på sminkningar o hur man gör dem?
Skulle vara kul med lite nya tips!! =)

8:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Det finns ju speciella T-zone-cremer. Bl a från Clinique och Yves Rocher. Jag har testat den från Yves Rocher och tycker den är superbra! Dessutom är det ju ett märke som inte gör stora hål i plånboken. Deras dagcreme som är mattande och ansiktsvattnet är också jättebra, dessutom doftar dessa produkter underbart fräscht! Att vara ute i solen brukar också få min blandhy att må bra, glömt inte solskyddsfaktorn bara!
:-)
Katarina

8:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Jo, det glömde jag att säga - Yves Rocher brukar vara generösa med prover så gå in i en av deras butiker och fråga!
:-)
Katarina

9:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Du som hade glänsande T-zon; pröva Clarins Mat Express! Lite dyr, men värd varenda krona! Den måste inte bättras på under dagen och håller även på solsemester. Jag brukade använda puder förut, men det behövs inte nu.

9:49 fm  
Anonymous Anonym said...

jag har länge varit intresserad av DuWops buttercup, men osäker pga att jag inte sett någon bild på hur det ser ut på. hur är den i konsistensen? klistrig som juicy tubes? är den så mörk som den ser ut på din bild?
och crazy rumours, är dom vårdande eller blir man uttorkad efter ett tag?

10:04 fm  
Blogger Positivt tänkande said...

Wow, imponerande samling fröken har :)
Mitt senaste inköp av läpptjohejsan är ett cerat från "kitsch" där det står "I love lips", kanske nåt för dig också.
Ha det gott i vårsolen!

10:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har också provat fetare/mer fuktgivande kräver mot blandhy och för mig var det lösningen. Huden är finare, mindre blank och jag har färre finnar och pormaskar. Min hud älskar att bli insmord med tex mandelolja.

LipglossBitch: Holy Shit! Och det här är bara de läppglans du använder mest...

12:15 em  
Blogger helena said...

julia: matta beiga har jag inte sett mycket av, men jag lovar att hålla utkik.

cissi: det stämmer, ingen tull. Frakt (sist jag kollade) 3,5 pund för första produkten, sen läggs det på 0,7 pund per vara. Oftast kommer paketet inom några dagar. Längsta lev.tid jag varit med om är en vecka.

hedgehog-sara: du har fler guccisar än jag så det jämnar ut sig ;)

jen: kolla bakåt i tiden så hittar du en del. Men jag lägger ut mer framöver.

kribz: nej, inte så mörk. Mer champagne, ganska klistrigt så läpperna blir superlackade. Sen är det ju ett plumpinggloss oxå. Mina läppar blir inte direkt större av det, men de blir lite mer markerade och färgen blir djupare.

blingbling: ska kolla in!

6:18 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Vill först och främst tacka för en bra blogg :)
Jag undrar om du har något tips på en bra hudkräm med solskyddsfaktor i?
Jag har en blandhy med torra och feta partier, småfinnar och en del pormaskar. Det är därför viktigt för mig att krämen är bra för min hud samtidigt som den skyddar mot solen. Tips, någon?
Kram

6:47 em  
Anonymous Anonym said...

Hej LGB!
Du berättade för en tid sedan att du köpte en concealer från Clinique..."All aboout eyes"...om jag inte missminner mig....tänkte bara höra om den var något bra...är nämligen på jakt efter concealer själv....

8:21 em  
Blogger Maria said...

Åh vad kul med så många! Tycker att du ska vara stolt :)
Jag hade gärna haft så många att välja mellan.

9:33 em  
Blogger helena said...

maria: jag håller på att testa Day wear plus från Estée Lauder nu, den passar blandhy och finns i spf 15 och 30. Kanske kan va nåt för dig?

lina: recension kommer, håller på att testa den i lite olika kombinationer. Men jag kan väl säga att den överlag är fullt duglig när det gäller att ljusa upp under ögonen, lättarbetad men kanske inte riktigt lika hållbar som min favvo YSL.

maria: ja, jag får väl kalla det en hobby :)

10:21 fm  
Blogger Fru Choklad said...

Ha ha ha ! Underbar lista! Snack om att leva upp till sitt namn! Efter detta är det ju inte ens någon idé att komma fjuttande med sin egen samling!
Solig helg!

4:36 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blir så lättad när jag ser din samling. Den är nog ungefär som min. Fast jag använder inte ens gloss speciellt ofta.
Jag borde skämmas.

9:48 em  
Anonymous Anonym said...

vad tycker du om labbellos rosahar prövat det en gång och gillade det, men torkar det ut tro, och hur pass bra håller det?

9:40 fm  
Anonymous Anonym said...

älskar din samling! och skulle gärna vilja ha tips på märken och gloss att köpa själv. skulle du inte kunna lägga upp ett foto på dina tio favoriter till vardags? det är ju trotts allt de glossen man använder mest :)

9:43 fm  
Blogger helena said...

mimmi: jag blev lite besviken på färgen, på förpackningen så har tjejen riktigt knalliga rosa läppar men det är mkt ljusare. Det är ett flytande läppbalsam så hållbarheten blir per automatik ganska dålig. Av erfarenhet så vet jag att labello kan vara lite uttorkande i längden.

majsan: ska försöka få ihop en liten topplista :)

12:41 em  
Blogger ffbg said...

Någon som vet om i.d's lipgloss är något att ha? Funderar på att lägga ett bud på tradera...

1:03 em  
Anonymous Anonym said...

Och jag äger inte ett enda lipgloss...

9:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home