torsdag, maj 04, 2006

Mascarafrågor

Hallå alla mascaraexperter därute, vi behöver tips!
Heléna vill ha tips på en bra mascara i budgetklassen, som klarar av att "öppna upp" ganska korta och raka fransar. Den måste finnas i brunt.
Enda budgetmascaran som jag egentligen tycker funkar bra på mig för sitt pris är Max Factors Stretch, så jag tipsar om den. Och värm ögonfransböjaren med hett vatten eller hårfönen innan så håller böjen lite bättre.
Phesophia undrar över Maybellines Lash Stylist, har någon erfarenhet av den så kommentera.
Tack så mycket!

18 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har provat Lash Stylist, och på mig funkade den jättebra, t.o.m bättre än Estee Lauder's magnascopic som var min favoritmascara innan jag provade LS.

6:30 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med om Max Factor när det gäller budget :)

7:04 em  
Anonymous Anonym said...

ni får gärna tipsa om de lite dyrare oxå, de som är mellanbruna iallafall. Hur skiljer sig Lancomes, Estee Lauders och Dior sig i pris ?

7:21 em  
Anonymous Anonym said...

Lina vad tycker du om den speciella borten på Lash Stylist?
Är den lätt att använda?

7:25 em  
Anonymous Anonym said...

Tycker att Max Factor's 2000 calorie och Masterpiece funkar fint!

8:15 em  
Blogger helena said...

heléna: kolla in Lancômes Léxtreme eller Estée Lauders Magna Scopic om priset inte är så viktigt. De ligger runt 200kr, och är båda ganska likvärdiga i funktion. De kan plocka upp även de minsta fransarna inne i vråna, så jag får väldigt "svepande" franslook av båda dessa.

8:41 em  
Anonymous Anonym said...

Lash Stylist är superbra tycker jag! Lätt att använda och klumpar aldrig. Jag har provat massor av mascaror men denna blev en favorit direkt.

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

En jätte bra budget mascara för 100 spänn är Maybelliens volume´express. Den ger riktigt bra volym snabbt utan att klumpa samt separerar fransarna. Ett plus är också att den är hållbar väldigt länge =)

8:59 em  
Anonymous Anonym said...

makeupalley.com har massor av rewievs gjorda av privatpersorner. de allra flesta produkter finns med och även mer udda märken representerade...

jag kan verkligen rekommendera det om ni inte kollat in det ännu :)

10:10 em  
Anonymous Anonym said...

Phesophia,
jag har inte haft några problem med borsten, men ärligt talat märkte jag inte att det var något speciellt med den förrän jag såg reklamen på TV och undersökte den lite närmare så...

7:11 fm  
Anonymous Anonym said...

En sak jag gillar med Lash stylist, är att jag absolut inte behöver mer än ett lager mascara, inte ens för "fest-looken" utan det blir väldigt fylligt och fint i brist på bättre ord, på en gång.

7:14 fm  
Anonymous Anonym said...

2000 Calorie är den bästa budgetmascarán, men jag försöker undvika Max Factor eftersom det är djurtestat. Efter att jag läst att Clinique inte är det, prövade jag Long pretty lashes från dem (tror jag den heter). Den var bra! Lancomes Hypnose är också bra. Tråkigt nog är de "kända" icke djurtestade märkena inte bra på just mascara, t.ex. Body shop.

9:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Make Up Store testar inte på djur och har en jättebra mascara som heter "Long Lash". Ger separerade fransar och har en förlängande effekt. Finns i brunt också...

10:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Max Factor's 2000 calorie är min favorit!
Den finns i brun/svart.
Fransarna blir långa och tjocka och jag lägger ofts två lager.

10:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar Niveas vattenfasta Maximpact. Den ger långa, tjocka fransar utan att "smula" eller glida ens efter en lång dag-

Som någon tidigare nämnde är en ögonfransböjare bra för att öppna upp ögonen. Ett annat tips är att dra ögonfransarna utåt mot ögonvrån när man lägger på mascaran. Det öppnar upp ögonen och gör att de ser lite större ut.

12:07 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar Maybelline Unstoppable som vardagsmascara. Förlänger fint men ger inte så mkt volym. Den finns i en i mitt tycke jättefin brun färg!

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Ett litet tips för att fånga upp korta och raka fransar är att använda vattenfast mascara. Den är oftare lite mer stabil, så att böjningen av fransarna håller. Min favorit är Isadoras Protecting Waterproof Mascara som finns i åtminstonde brunt och svart.

7:51 em  
Anonymous Anonym said...

Någon som vet vart man kan få tag på den vattenfasta Maybelline Lash Stylist? Den verkar inte finnas alls i Sverige.=(
Den passar ju super som party mascara men vet inte om jag vågar ha den när den inte är vattenfast.

4:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home