lördag, maj 06, 2006

ICE

Om du hittas akut sjuk eller skadad kan ett telefonnummer med bokstavskombination ICE i din mobils telefonbok få avgörande betydelse. ICE står för "In case of emergency".
I telefonboken i sin mobiltelefon lägger man in kontaktpersonen "ICE" och numret till någon nära anhörig som behöver nås om man själv råkat ut för något och inte är kontaktbar.
Använd utlandsprefix så att det även fungerar när du är utomlands.
Mer info hittar du här hos SOS Alarm.

Jag har precis fixat med detta, och det ska du också göra. Nu med detsamma!

5 Comments:

Blogger Fru Choklad said...

Bra tips!!!! Jag ska mecka i mobilen på en gång!

4:34 em  
Anonymous Anonym said...

heej jag funderar på att gå till en hudterapitut men vart kan man gå? och hur myk kostar det?

4:42 em  
Blogger helena said...

Svårt att svara på, smidigast är väl att kolla eniro och söka på området du bor i. Priset beror på vilken typ av behandling du vill ha, man kan ibland komma lite billigare undan om man tar en elevbehandling.

4:59 em  
Anonymous Anonym said...

Verkligen smart. Är man i sverige funkar det ju med ett nummer som heter "hem", "mamma" eller "älskling", det är alla fall dom jag skulle slå på om jag behövde nå en anhörig, men det är ju smart med ett internationellt namn. Ska fixa och tipsa vidare på min blogg.

5:45 em  
Anonymous Anonym said...

visste om de innan genom min mail men jag tycker att de va jätte bra att du hade de på din blogg, många läser och därmed informeras fler, andra som läser detta, göra samma på era bloggar, ni kan ju på ett sätt nå ut till en de personer :)

11:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home