lördag, juli 08, 2006

testmejk


Idag har jag äntligen haft tid att testmejka mig inför bröllopet. Främst är det underlaget som ska testköras, vill se hur länge masken verkligen håller i värmen.
Tyvärr blev bilderna inte alls särskilt bra, dassiga färger. Den mörka skuggan är mer metallic och drar åt lila (i.d Queen Tiffany), den ljusa är gammelrosa (Nouba nr 58).
Sen får ni också tänka er ett par svepande lösögonfransar, dem orkade jag inte pilla på idag.
Snygga rouget kommer från FACE och nyansen heter Devoted.


Underlaget består av:
Makeup base, primer från Lumene
Eyemakeup base, primer från Lumene som neutraliserar tonen på ögonlocken och får skuggan att hålla bättre
i.d foundation fairly light
Airbrush concealer från Clinique
Löst transparent puder från Lancôme, för eventuella touch-ups


En och en halv timmes slöande här hemma klarade mejken galant.

Uppdatering 23.10
Får tänka om lite här, underlaget kliar i värmen och skuggan från i.d håller inte tillräckligt bra. Utvecklar imorgon, natti natti.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det där var lite väl mycket spackel för min smak. En brud ska vara ljuv, vacker och oskuldsfull.

3:03 em  
Anonymous Anonym said...

Oj va olika man ser på saker, när ovanstående ser spackel ser jag en nästintill osminkad tjej ;) Ljuv, vacker och oskuldsfull håller jag med om iaf, mycket snyggt.

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

mycket tjusigt!
men jag vill nog sudda skuggan lite mer och ha den lite lägre och längre in mot ögat där mot tinningen.. lite skirare också. och rouget borde vara lite subtilare.

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

jag tycker det var väldigt fint! håller själv på att träna på min make-up inför mitt bröllop.

har väldigt liknande nyanser på skuggor och rouge.

jättekul att du delade med dig!

4:30 em  
Blogger Ilva said...

Det ser lagom skirt ut och lagom spacklat ut tycker jag! Dessutom sa ar eller kanner sig faktiskt inte alla brudar skira-jag ar det da inte och skulle aldrig ha forsokt efterstrava nagot som jag inte kanner mig pa mitt brollop! Gillar losogonfranstouchen!

7:09 em  
Blogger helena said...

anonym: men jag är lite mer den spacklade typen serru, så det är helt i sin ordning då.

catarina: tack :)

a-c: själv är jag väldigt nöjd med formen på skuggan, men jag tror att det blir färgbyte.

ilva: så känner jag med,
det är heltokigt att plötsligt börja sminka sig på ett helt annat sätt än man brukar.

11:09 em  
Blogger helena said...

sandra: ja, det gäller att öva lite innan. Och gärna "testköra" en dag. Jag märkte t ex att skuggan jag använde inte var särskilt hållbar.

11:11 em  
Anonymous Anonym said...

Tycker kinden ser riktigt "äppelfrisk" ut och att skuggan är fint tonad. Vad hade du för märke på skuggan då eller var det primern som inte höll måttet tror du?

I stort tycker jag det ser mkt bra ut (ser ju inte hela dig ;-))

Har läst att många har problem med att (antagligen) bismuthen i I.D kliar i värme...

9:50 fm  
Blogger helena said...

anonym: Skuggan är en av i.ds glimmers. Har inte köpt nån av dem tidigare, så det var ju tur att man testade :)
Vet inte hur det är med bismuthen, har använt i.d ganska länge utan "kli". Jag tror det kan vara så enkelt att jag buffade på för intensivt så huden blev irriterad, sen blev det värre i värmen liksom.

9:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Ser fint ut men personligen skulle jag hålla mig undad skuggan från i.d som dar åt lila eftersom den ser lite grå och ledsen ut. Jag tror att en varmare ton med mindre gråa inslag skulle vara mer smickrande. Själv använder jag i.d mineral veil för touch-ups och den ger tillsammans med i.d foundation ett strålande resultat. Men det kanske du redan provat. Love fake lashes btw. Lycka till!

7:27 em  
Anonymous Anonym said...

Ett litet tips - som du säkert tänkt på men ändå:-) Vattenfast mascara på bruden är ett måste för man bölar otvivelaktigt. Sedan kan man lugnt vara lite mer spacklad i kyrkan och vid fotograferingen för att "synas" ordentligt. Efter den delen kan man tona ner maken lite om man vill. Det är också superbra att ta lite kort på sig själv i maken så man ser hur man blir på bild. Dessa tips fick jag av en kompis som modellat i massa är och fungerade utmärkt till mitt bröllop!

10:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Hei! Jeg giftet meg nylig, og droppet faktisk det meste av underlagsmakeupen - bare litt concealer under øynene og litt pudder på nesa. Ellers brukte jeg Bobbi Browns eyeliner, litt Mac-skygge, Kanebos mascara og en Mac-leppestift. Jeg hadde egentlig planlagt å bruke mye mer, hadde øvd og forsøkt forskjellige looks, men da dagen kom og håret var ferdig og brudekjolen var på, så jeg plutselig at jeg ikke behøvde så veldig mye - det tok ca fem minutter å legge makeupen. Og jeg touchet ikke opp noe annet enn leppestiften i løpet av hele dagen. Jeg glemte det, rett og slett. Man har så mye annet å tenke på den dagen :-)

Lykke til!

1:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home