lördag, juli 01, 2006

Läsö Saltcare


Läsö-Saltcare har en serie hudvårdsprodukter som innehåller salt och mineraler från utvinningen av salt på Läsö. Lagen som blir kvar från saltframställningen utgör basen i produkterna.
I serien ingår:
Bodylotion som till 50% består av den mineralberikade saltlagen

Gel med 77% salt, används på torra fläckar eller i hårbottnen
Creme, 50% salt, passar bra till händer och fötter
Schampo, 7% salt, för torr, kliande och fjällande hårbotten.

Samtliga produkter har utvecklats tillsammans med läkare och dermatologer. De är framtagna för människor med känslig hud och innehåller därför ingen parfym, parabener (konserveringsmedel min anm.) eller färgämnen.

Jag tror att dessa produkter t ex kan lämpa sig som mjukgörare för psoriatriker som tidigare märkt att deras hud mår bra av havsluft och salta bad.
Gelen hoppas jag särskilt på, för oavsett om jag för tillfället har psoriasisutslag eller ej så är min hårbotten ständigt kli-ig och irriterad.

Jag har fått ett par provburkar att testa. På sommaren är jag alltid i princip fjällfri så hur de funkar mot psoriasisutslag kan jag inte säga, och det kan dessutom dröja några veckor innan man ser resultat vid behandling. Men krämen är superskön att smörja in fötterna med efter ett fotbad, så den kan jag lätt rekommendera alla!

Läsö-Saltcares produkter kan man köpa i diverse hälsokostbutiker, på hemsidans egna webshop, eleven.se och hos bodystore.nu
Bild: Läsö-Saltcare

10 Comments:

Blogger Ilva said...

Otroligt! Jag var varje sommar i sakert 20 ar pa Laso, det dar maste jag ju prova av bara nostaligiska skal!

5:30 em  
Blogger helena said...

Måste du ju göra då :)
verkar vara ett mysig stället.

6:02 em  
Anonymous Anonym said...

Vet du om den finns (eller kommer att finnas) att köpa i Jönköping?

6:14 em  
Blogger helena said...

Jag vet inte hur det är här, men den ska finnas i en del Life butiker om jag fattat det rätt.
Återkommer om jag stöter på det.

12:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Konstigt, jag som alltid trott att salt är uttorkande...
/Katarina

11:37 fm  
Blogger helena said...

Katarina: för mig fungerar salt uppluckrande och läkande. Psoriasisfläckarna fjällar alltså av sig och läks sen.
Jag är inte så påläst, men jag fattar det som att salt i hudvård binder de fuktgivande ämnena.
Men jag förstår vad du menar, spenderar man mycket tid vid havet så gäller det att smörja sig.

12:05 em  
Anonymous Anonym said...

Får jag fråga om du som så många andra bloggare sponsras om folk via länkarna köper det du länkar till på internet?

Hra fattat att det är vad buzzadorskapet går ut på. Att "köpa" bloggares reklam för produkter genom att skicka dem varuprover de sedean skriver om

Intressant att läsa ditt svar. Kan vara en fingervisning om seriositeten

2:57 em  
Blogger helena said...

anonym: Buzzador handlar om reklam via mun mot mun metoden, jag blev inte kontaktad av dem utan har anmält intresse själv just för att jag gillar att testa nya produkter. Att jag skriver om dem i bloggen är inget måste, det är självvalt från min sida.
Men din fråga om sponsring är helt klart intressant. Jag skriver ett inlägg och utvecklar min tanke med bloggen, så får du ställa följdfrågor där om det fortfarande är något som känns oklart.

4:34 em  
Anonymous Anonym said...

Lär verkligen tipsa min lillasyrra om detta! Hon har psoriasis och har ofta sagt att det blir bättre när hon badar i saltvatten.
Tack för att du postade detta!

7:39 em  
Anonymous Anonym said...

jag testade schampoot för mina hårbottensproblem (eksem) och märkte en marginell skillnad åt det bättre hållet. Å andra sidan så blev mitt hår risigt, glanslöst och extra slitet, tyvärr.

12:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home