söndag, juli 02, 2006

Kapet - IsaDora sun protecting lipgloss



Bild: LipGloss Bitch
Veckans kap var definitivt Sun Protecting Lipgloss från IsaDora. Glosset innehåller spf 8 och har en smidig pensel att applicera med. Konsistensen är behagligt tjock utan att vara klistrigt och en hel del av färgerna är riktigt klockrena.
Det här är nr 25 Raspberry, namnet är lite missvisande för nyansen drar mer åt persika än hallon. Men den här färgen, med lite lagom guldigt skimmer, är alldeles perfekt för mig i sommar.
Läppglanset ingår i en serie produkter från IsaDora som alla innehåller solskydd.

För att jämföra testade jag Biotherms guldiga gloss. De såg ursnygga ut i skylten men väl på visade de sig innehålla multifärgade glitterkorn. V a r f ö r? Jag älskar lyxiga läppglans, men glitterkorn i regnbågens alla färger får det bara att se gräsligt billigt ut. Här vann IsaDora kampen lätt.

12 Comments:

Blogger Antira said...

för att inte tala om att dom där kornen brukar kännas rätt rejält på läpparna. vem tror att man vill ha vad som känns som sand på läpparna+

1:17 em  
Blogger helena said...

Ja, det är gräsligt. Skimmer i all ära, men stora korn... jag fattar det inte.

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

Det verkar intressant. Funderar på att beställa Essies gloss också. Någon som testat det?

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kostade det?

5:38 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, de är kanonbra. Har den i färgen Melon, luktar dessutom gott.

5:58 em  
Blogger helena said...

85 kr tror jag att jag gav för det

7:58 em  
Anonymous Anonym said...

Ser jättefint ut :)

9:58 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt då ska det inköpas imorrn

11:03 em  
Anonymous Anonym said...

haha jag tycker det alltid är lite roligt när budget smink överklassar lyxsmink. läppglanset ser jättesnyggt ut

8:09 em  
Anonymous Anonym said...

Fintfint! Smart med spf!

11:32 em  
Blogger CrimsonAnna said...

Håller med dig helt om glitterkornen. Det funkar bara på schlager-fester med en stor glimt i ögat. Men glosset såg sommarfräscht ut. Själv är jag nykär i Isadoras "Perfect star gloss" i nyansen "Reflecting blackberry" som jag hittade på rea för 19 kr:D Tycker Isadora får onödigt mkt sk*t på skönhetssiodor och i bloggar. Det är ett okej budgetmärke.

2:33 em  
Blogger helena said...

marit: håller med.

crimsonanna: Jag är nog en av de som dissar isadora då och då. De är inte helt klockrena, och ibland känns de lite väl dyra i förhållande till andra bättre budgetmärken. Men jag är inte den som är den, en bra produkt är trots allt en bra produkt oavsett märke :)

5:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home