onsdag, november 15, 2006

vad gör man åt flygigt hår?

Louise vill ha tips på hårprodukter som motverkar statisk elektricitet. Vad har ni för favoriter tjejer?

Jag skulle behöva råd och hjälp. Är det någon som har tips mot statiskt elektriskt hår? Kylan ger mig ett elände. Jag kan inte längre borsta mitt hår utan att det tovar sig och varje natt måste jag sova med flätor för att inte vakna upp med en ullboll på huvudet. Finns det något produkt man kan använda för att bli av med detta? Hälsningar Louise

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mitt bästa tips är spraybalsam men det kanske är en självklarhet, jag vet inte :) Det är hur som helst väldigt jobbigt så här års. Tror mitt hår blivit bättre med åldern. Eller så har det blivit bättre med dyrare hårvårdsprodukter..

9:29 em  
Blogger C said...

Redken soft ends leave-in balsam är UNDERBART!!! Väldigt drygt, kommer i en beige, ganska oglammig och väldigt dyr flaska men den är värd alla pengar och lite till. Gör inte heller håret tungt och flottigt, utan bara mjukt, oflygigt och blankt!

10:43 em  
Anonymous Anonym said...

Mitt bästa tips är den supervårdande balsamhårstajlingskrämen Potion no 9 från Sebastian. Doftar underbart, gör håret sammetslent, friskt och motverkar frissighet. Oerhört dryg också, så låt inte priset avskräcka.:)

10:56 em  
Anonymous Anonym said...

mitt bästa är faktiskt hudkräm! ta lite i handen och blanda ut så att du får på båda händerna, sen så drar du fingrarna genom håret! ta inte en för tjock hudkräm bara för då blir det lätt fett, men det är det bästa jag vet! hjälper mig i alla lägen

11:35 em  
Anonymous Anonym said...

Leave in balsam eller Potion no 9 rekommenderar jag också!

6:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Hairgear gör en leave-in conditioner som heter HG 6 och den är suverän mot tovor och även det elektriska. Skulle håret fortfarande vara flygigt när det torkar brukar jag stryka på lite av en produkt från DiFI, kommer inte ihåg vad den heter men det är en genomskinlig burk med "blå gegga" i jello-form. Lycka till!

9:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Här är ytterligare en som använder Potion 9 från Sebastian. Varvat med Tigi Bed Head After Party, som funkar på samma sätt men är lite "krämigare".

9:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att silikondroppar är en lösning, man får inte ta för mycket bara... :-) Katarina

10:48 fm  
Blogger helena said...

Vilka bra tips!
jälv är jag väldigt obevandrad bland den här typen av produkter.
När mitt hår känns för mjukt använder jag saltvattenspray för att få struktur, om det blir statiskt så tar jag en gnutta handkräm/hudlotion/vad som finns till hands, och drar med händerna över håret.

6:59 em  
Blogger Sandra said...

Kör också med handkräm eller bodylotion -helst med min favorit pleasures så luktar man lite gott där också.
Svaret är iallafall att tillföra fukt.
Plastkammar gör håret flygigt, så då är det bättre med typ träkam.
Nu finns det inte så mycket såna på marknaden men går alltid att fråga hos sin frisör.

8:32 em  
Anonymous Anonym said...

Tusen tack för alla fina tips! Jag har antecknat och ska bege mig ut på shoppingrunda. :)
Himla bra med en sida där man både kan få råd, samt läsa en massa mysigt om smink och annat vardagslyx.
/Louise

11:51 em  
Anonymous Anonym said...

Bästa foundation? Har använt Clinique moisture sheer tint nu i ett ½ år. Nu när den tog slut funderar jag på om jag ska köpa en ny eller om det finns ett bättre val därute?

3:25 em  
Blogger helena said...

louise: kul att du gillar bloggen, hoppas du hittar nån ny favorit nu :)

angelica: är det just en färgad dagkräm av cliniques typ som du vill ha så har lancome en variant som jag ofta blir rekommenderad, har inte testat den själv än.
Själv tycker jag ju också att cliniques moisture sheer tint är toppen, så egentligen finns det kanske ingen anledning att byta?

5:58 em  
Blogger a spoonful of mint said...

Hadde för flera år sedan en borste som motverkade elektriskt hår.
Från Konsum faktiskt.
Kanske finns det något liknande på marknaden nu också.

8:36 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kör med det gamla husmodersknepet äppelcidervinäger. Skölj hårt i det efter tvätt. Lukten försvinner snabbt och blir glansigt också.

4:20 em  
Anonymous Anonym said...

Lipgloss bitch: Nja, alltså. Jag vill att det ska vara naturligt. Sen spelar det inte större roll om det är färgad dagkräm, foundation osv. Vill få ett naturligt, lite täckande resultat. Sheer tint har jag blandat ut med lotion så jag fått rätt nyans under sommaren och nu när man börjar bli lite blekare. Men det kan man ju göra med en foundation också. Saker var den också att det ekar lite i plånboken, men jag vill ju inte köpa en billigare variant om den inte ska vara lika bra.

1:33 em  
Anonymous Anonym said...

lägger in ett tips: läggningsvätska (finns i alla butiker) fungerar klockrent! ,har jobbat som frisör innan ;)

10:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home