söndag, november 19, 2006

Bo Kaspers

Igår avnjöt vi en konsert med Bo Kaspers orkester från första parkett. När man sitter sådär nära så kan man konstatera att det här är snubbar som bryr sig om vad de sätter på fötterna. Ja, de var överhuvudtaget väldigt snajsigt klädda allihop. Bo himself i röd t-shirt med Olof Palme på. En sån vill jag ha!
Förutom låtar från nya plattan Hund, så spelade de såklart också klassiker som Svårt att säga nej, Hon är så söt, Vi kommer aldrig att dö, Dansa på min grav, Ett & Noll, Allt ljus på mig. När man kommer med nytt så måste man väl stryka en del gammalt ur repertoaren, men jag saknade verkligen Puss, Det smartaste jag gjort och bästa bästa En jävel vid mitt öra.
Det var fjärde gången jag såg dem på konserthuset. Första, -98, var den absolut bästa. Men årets konsert kommer på en snubblande nära andra plats. Kul att de är tillbaka, pausen har gett dem en ny energi och nya plattan har ett par riktigt bra låtar. Även om de gamla klassikerna alltid kommer att vara bäst.

För att göra det här inlägget aningens sminkrelaterat så kan jag väl nämna att gårdagens mejk gick i svart, guld och rött. Jag tror jag har hittat det perfekta alternativet för oss som fegar lite när det gäller röda läppar. Ett första steg på vägen mot de där Dita-lipsen som jag hoppas att jag vågar mig på en dag. Mer om detta vid ett senare tillfälle.

6 Comments:

Blogger Linda K said...

åh! avis!

9:58 em  
Blogger helena said...

Åh, det var så bra! Glömde ju att skriva att de fortfarande har sveriges i särklass snyggaste basist också :)

5:21 em  
Anonymous Anonym said...

haha jag som aldrig i hela mitt 27-åriga liv använt läppstift eller knappt ens läppglans köpte ett ditaliknande stift i lördags, och det är ju supersnyggt!! bara våga :)

kul med bko förresten, även om senaste skivan väl var sådär..

5:36 em  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen!

Du glömde ju att skriva om Sveriges SNYGGASTE trumpet-man, Peter Asplund...
Kram Lotta.

11:23 fm  
Blogger helena said...

Nej Lotta, jag utelämnade det fullkomligt medvetet :)
Det måste vara första gången du kommenterar här va? Mer sånt!
Höres! Kram kram

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

hej! kanske lite sent ute, men även jag är en stor fan av michael malmgren i bko..passade på att ta honom i hand och tacka för en bra konsert den 25 November...hihi. fatta, han e inte bara snygg, otroligt ödmjuk också.
Tshirten me Olof Palme på har jag införskaffat pa Blenda.se om du är intresserad..
ha det
gott nytt, Therese

1:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home