lördag, november 18, 2006

Nu bloggar jag vidare

Expressenbloggen läggs på is tills de har fixat till ett vettigare bloggverktyg, det ska tydligen förbättras men jag trodde att detta var gjort när jag tackade ja till att blogga i lokaldelen för Jönköping. Nog för att det strular med blogger en hel del just nu, men friheten här är ändå oändligt mycket större.

Nu testar jag Blogger Beta, med min nya blogg Tjusigt värre! Där skriver jag om vackra ting, bedårande föremål, balla grunkor, färggranna prylar, stilrena objekt, tjusiga pinaler. Ja, om snygga saker helt enkelt.

Jag funderade först på att vidga fokus här i LipGloss Bitch. Att inte bara skriva om smink utan också om bokomslag som faller mig på läppen, om blanka totalt opraktiska köksatiraljer som ger ett enormt habegär just för att de är blanka, om sirliga kakfat och tekoppar i jumbomodell, om knallrosa hörlurar och designade glöggflaskor.
Men jag förespråkar ju det här med att nischa sig och blogga smalt, så efter en liten för- och emotdiskussion med mig själv beslutade jag mig för att låta LipGloss Bitch fortsätta med det hon gör, så får Tjusigt värre! ta hand om det andra.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag undrade just var du tog vägen på expressen...

11:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilken är adressen till din julblogg föresten??

3:06 em  
Blogger helena said...

hedgehog-sara: det vart så bökigt så jag tappade sugen lite, men det kommer väl igång framöver.

cicci: http://julbloggen.blogspot.com

5:04 em  
Anonymous Anonym said...

Bra beslut, det är kul med en så här renodlad skönhetsblogg!

5:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home